Op deze blog kan je het reilen en zeilen ontdekken van de vierde klassers!

Op elk hoofd een kroon, onder elke bips een troon!

Wij zijn de prinsen en prinsessen: stuk voor stuk bijzonder, stuk voor stuk een wonder!!

Voor leerlingen

zondag 30 september 2018

De week van het bos!

De week van het bos begint stilletjes aan mijn mailbox te overstelpen.... Alhoewel we daar momenteel nog weinig van werken dit voorbije weekend...



Ik wil heel graag in de klas een herfsttafel creëren. Maar daarvoor heb ik jullie hulp nodig.

Naar wat ben ik allemaal op zoek:



 - pompoenen in allerlei vormen

 - herfstbladeren en hun vruchten

 - schors en boomschors

 - dennenappels, kastanjes, beukennootjes, ...

 - takjes en takken

 - boeken over de herfst

 - spinnen in een potje met deksel (om een spinnen-terrarium aan te leggen)

 - foto's van paddenstoelen of als je er eventueel kan vinden die afgebroken zijn, mag je die ook meebrengen (maar niet plukken!!)



Samen zullen we een fantastisch herfsttafereel bouwen in onze klas. Na ons heus voedingsproject staat er een heus hoekenwerk rond de herfst op het programma.... Van begrijpend lezen tot rekenen tot taal, tot weetjes rond bomen, gezegden, stelopdracht, muzische opdrachten.... ik kijk er alvast enorm naar uit!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten